Kompletní e-mailová komunikace zde
Pomoci může i Chat GPT:
Do GPT jsem nahráli výše uvedenou komunikaci a poprosili ho o posouzení, zda má na webu VaseStiznosti pravdu zákazník, nebo Mgr. Radim Fišer z iStuff. Odpověď najdete na printscreenu:

Co když se do podobné situace dostanete vy?
Pokud jste přesvědčeni, že vám prodejce neoprávněně zamítl reklamaci, jako to předvedl Mgr. Radim Fišer z iStuff.cz (odkaz na další stížnosti) ve videu, máte několik možností, jak postupovat:
1. Zkontrolujte odůvodnění zamítnutí
• Prodejce (iStuff) by měl uvést důvod, proč reklamaci neuznal.
• Pokud tvrdí, že jde o mechanické poškození, oxidaci nebo neautorizovaný zásah, měl by to doložit odborným posudkem.
• Pokud důvod nedává smysl, jako se tomu stalo v recenzi iStuff, nebo je nejasný, napište prodejci a požádejte o detailnější vysvětlení.
2. Sežeňte odborný posudek
• Pokud prodejce (zde Mgr. Radim FIšer) reklamaci zamítl například s odůvodněním, že sluchátka nejsou vadná nebo že jste je poškodil sám, můžete si nechat vypracovat nezávislý znalecký posudek (např. od autorizovaného servisu Apple).
• Tento posudek pak můžete použít jako důkaz. iStuff ho následně bude muset proplatit.
3. Podání písemné výzvy
• Napište prodejci doporučený dopis nebo e-mail s žádostí o přezkoumání reklamace.
• Uveďte, proč se domníváte, že zamítnutí bylo neoprávněné, a případně připojte znalecký posudek.
• V dopise můžete upozornit na § 2161 a § 2165 občanského zákoníku, které upravují odpovědnost prodejce za vady a práva spotřebitele. (mimochodem tuto výzvu eshop iStuff.cz ignoroval a žádné vyjádření nedodal)
4. Oslovení České obchodní inspekce (ČOI)
• Pokud prodejce na vaši výzvu nereaguje nebo trvá na svém stanovisku, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) a podat podnět k prošetření.
• Formulář pro podání stížnosti najdete na webu ČOI (www.coi.cz).
5. Mimosoudní řešení přes ADR
• ČOI nabízí mimosoudní řešení sporů prostřednictvím ADR (Alternative Dispute Resolution), kde se snaží dosáhnout dohody mezi spotřebitelem a prodejcem.
6. Soudní cesta
• Pokud všechny výše uvedené kroky selžou a jste si jistý, že máte pravdu, můžete zvážit žalobu u soudu.
• Pokud jde o menší částku, může pomoci spotřebitelská právní poradna nebo Česká advokátní komora, kde lze využít bezplatnou právní konzultaci.
Organizace, pomáhající zákazníkům dosáhnout svých práv
V České republice existuje několik organizací poskytujících bezplatné poradenství pro spotřebitele. Zde jsou některé z nich:
1. dTest: Nabízí bezplatné právní poradenství v oblasti spotřebitelského práva. Můžete je kontaktovat telefonicky na čísle 299 149 009 (v pracovní dny od 9 do 17 hodin) nebo prostřednictvím online formuláře na jejich webu.
2. Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. (SOS – Asociace): Poskytuje základní právní poradenství v oblasti spotřebitelského práva bezplatně. Mají osobní poradny v různých regionech, jejichž seznam naleznete na jejich webových stránkách.
3. Škola spotřebitele: Nabízí bezplatné telefonické poradenství každé pondělí dopoledne od 9:00 do 13:00 a ve středu odpoledne od 13:00 do 17:00 na telefonním čísle +420 770 165 673. Také můžete využít online poradnu prostřednictvím webového formuláře na jejich webu.
Pro více informací a další kontakty můžete navštívit webové stránky uvedených organizací.
Držíme palce, abyste nenarazili na podobně nepoctivého prodejce, jakým je Mgr. Radim Fišer z iStuff.cz