Kompletní e-mailová komunikace zde

Pomoci může i Chat GPT:

Do GPT jsem nahráli výše uvedenou komunikaci a poprosili ho o posouzení, zda má na webu VaseStiznosti pravdu zákazník, nebo Mgr. Radim Fišer z iStuff. Odpověď najdete na printscreenu:

Odpověď na otázku, zda je podvodný eshop nebo zákazník

Co když se do podobné situace dostanete vy?

Pokud jste přesvědčeni, že vám prodejce neoprávněně zamítl reklamaci, jako to předvedl Mgr. Radim Fišer z iStuff.cz (odkaz na další stížnosti) ve videu, máte několik možností, jak postupovat:

1. Zkontrolujte odůvodnění zamítnutí

• Prodejce (iStuff) by měl uvést důvod, proč reklamaci neuznal.

• Pokud tvrdí, že jde o mechanické poškození, oxidaci nebo neautorizovaný zásah, měl by to doložit odborným posudkem.

• Pokud důvod nedává smysl, jako se tomu stalo v recenzi iStuff, nebo je nejasný, napište prodejci a požádejte o detailnější vysvětlení.

2. Sežeňte odborný posudek

• Pokud prodejce (zde Mgr. Radim FIšer) reklamaci zamítl například s odůvodněním, že sluchátka nejsou vadná nebo že jste je poškodil sám, můžete si nechat vypracovat nezávislý znalecký posudek (např. od autorizovaného servisu Apple).

• Tento posudek pak můžete použít jako důkaz. iStuff ho následně bude muset proplatit.

3. Podání písemné výzvy

• Napište prodejci doporučený dopis nebo e-mail s žádostí o přezkoumání reklamace.

• Uveďte, proč se domníváte, že zamítnutí bylo neoprávněné, a případně připojte znalecký posudek.

• V dopise můžete upozornit na § 2161 a § 2165 občanského zákoníku, které upravují odpovědnost prodejce za vady a práva spotřebitele. (mimochodem tuto výzvu eshop iStuff.cz ignoroval a žádné vyjádření nedodal)

4. Oslovení České obchodní inspekce (ČOI)

• Pokud prodejce na vaši výzvu nereaguje nebo trvá na svém stanovisku, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) a podat podnět k prošetření.

• Formulář pro podání stížnosti najdete na webu ČOI (www.coi.cz).

5. Mimosoudní řešení přes ADR

• ČOI nabízí mimosoudní řešení sporů prostřednictvím ADR (Alternative Dispute Resolution), kde se snaží dosáhnout dohody mezi spotřebitelem a prodejcem.

6. Soudní cesta

• Pokud všechny výše uvedené kroky selžou a jste si jistý, že máte pravdu, můžete zvážit žalobu u soudu.

• Pokud jde o menší částku, může pomoci spotřebitelská právní poradna nebo Česká advokátní komora, kde lze využít bezplatnou právní konzultaci.

Organizace, pomáhající zákazníkům dosáhnout svých práv

V České republice existuje několik organizací poskytujících bezplatné poradenství pro spotřebitele. Zde jsou některé z nich:

1. dTest: Nabízí bezplatné právní poradenství v oblasti spotřebitelského práva. Můžete je kontaktovat telefonicky na čísle 299 149 009 (v pracovní dny od 9 do 17 hodin) nebo prostřednictvím online formuláře na jejich webu. 

2. Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s. (SOS – Asociace): Poskytuje základní právní poradenství v oblasti spotřebitelského práva bezplatně. Mají osobní poradny v různých regionech, jejichž seznam naleznete na jejich webových stránkách. 

3. Škola spotřebitele: Nabízí bezplatné telefonické poradenství každé pondělí dopoledne od 9:00 do 13:00 a ve středu odpoledne od 13:00 do 17:00 na telefonním čísle +420 770 165 673. Také můžete využít online poradnu prostřednictvím webového formuláře na jejich webu. 

Pro více informací a další kontakty můžete navštívit webové stránky uvedených organizací.

Držíme palce, abyste nenarazili na podobně nepoctivého prodejce, jakým je Mgr. Radim Fišer z iStuff.cz

Sdílejte
Předchozí článekZdravé dárky

BEZ KOMENTÁŘE

ZANECHAT ODPOVĚĎ